19.09.2019
Zapraszamy artystów, twórców, animatorów i kadry kultury do poszerzenia swoich kompetencji zawodowych oraz rzeszę ekonomistów, bankowców, finansistów, którzy chcieliby poznać świat sztuki, mecenatu artystycznego i kolekcjonerstwa. W programie warsztaty, szkolenia i spotkania z ciekawymi osobami, praktykami wielu dziedzin. Początek w Poznaniu już 12 października! Wcześniej spotkamy się z Wami w Kaliszu.
Jesienią zapraszamy na nowy projekt edukacyjny poświęcony rynkowi sztuki, współpracy w obszarze sztuki współczesnej i szeroko rozumianej kultury. Na ciekawe zjawiska spojrzymy z kilku perspektyw - artystycznej i ekonomicznej. Oś artystyczno - ekonomiczna i wymiana informacji jest niezwykle istotna dla aktywizacji zawodowej artystów, rozwoju rynku sztuki, budowania mecenatu finansującego kulturę w przyszłości i rozwoju kultury artystycznej w Polsce. Artyści będą mieli okazję spotkać się z międzynarodowymi kuratorami, specjalistami projektów interdyscyplinarnych, doświadczonymi specjalistami z zakresu budowania wizerunku i komunikacji medialnej oraz zarządzania projektami, by lepiej zrozumieć i nauczyć się nowatorskich strategii współpracy, prezentacji swojej twórczości, aplikowania o granty i przetrwania na rynku sztuki. Mecenasi i kolekcjonerzy, Ci przyszli czy obecni, poznają modele budowania kolekcji, ABC aukcji i specyfikę polskiego rynku sztuki.
ARTONOMIA to forma dialogu ujęta w Laboratoria podzielone na bezpłatne warsztaty i szkolenia, mnóstwo praktycznej i aktualnej wiedzy. Program rozpoczyna się 9 października w Kaliszu na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym UAM, a kilka dni później 12 października rusza w Poznaniu. Organizatorem jest Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Głównymi partnerami: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu. ARTONOMIA współfinansowana jest ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego.
Dokumenty do pobrania
Program do pobrania TUTAJ.
Plakat do pobrania TUTAJ.
Opisy warsztatów
Adelina Cimochowicz „Spółdzielnia artystyczna - ekonomie społecznościowe w sztuce". POBIERZ
Agnieszka Hała „Komunikacja i promocja – skuteczne sposoby autoprezentacji i informowania o własnej działalności i projektach artystycznych. Artysta jako marka – istota budowania wizerunku w mediach”. POBIERZ
Anna Theiss „Zbieracz. Inwestor. Kolekcjoner – wokół pułapek budowania wartości materialnej i wartości kulturowej”. POBIERZ
Dorota Żaglewska „Szuka czy biznes? ABC aukcji”. POBIERZ
Jagna Domżalska „Formy aplikowania i modele współpracy z instytucją kultury”. POBIERZ
Mira Skrudlik „Zarządzanie i finansowanie projektów kulturalnych, czyli: aplikujemy o granty, wypełniamy druki, formularze, czytamy regulaminy, tworzymy budżety i harmonogramy, ewaluujemy”. POBIERZ
Paweł Leszkowicz „ARTYSTA-KURATOR-INSTYTUCJA: Strategie współpracy, prezentacji twórczości i przetrwania”. POBIERZ
Zapisy na warsztaty
ZAPISY POZNAŃ
Anna Theiss „Zbieracz. Inwestor. Kolekcjoner – wokół pułapek budowania wartości materialnej i wartości kulturowej”: https://evenea.pl/event/843624-1/
Paweł Leszkowicz „ARTYSTA-KURATOR-INSTYTUCJA: Strategie współpracy, prezentacji twórczości i przetrwania”: https://evenea.pl/event/843624-9/
Agnieszka Hała „Komunikacja i promocja – skuteczne sposoby autoprezentacji i informowania o własnej działalności i projektach artystycznych. Artysta jako marka – istota budowania wizerunku w mediach” https://evenea.pl/event/843624-3/
Adelina Cimochowicz „Spółdzielnia artystyczna - ekonomie społecznościowe w sztuce" https://evenea.pl/event/843624-2/
Dorota Żaglewska „Sztuka czy biznes? ABC aukcji” https://evenea.pl/event/843624-4/
Mira Skrudlik „Zarządzanie i finansowanie projektów kulturalnych, czyli: aplikujemy o granty, wypełniamy druki, formularze, czytamy regulaminy, tworzymy budżety i harmonogramy, ewaluujemy” https://evenea.pl/event/843624-5/
ZAPISY KALISZ
Jagna Domżalska „Formy aplikowania i modele współpracy z instytucją kultury” https://evenea.pl/event/843624-6/
Mira Skrudlik „Zarządzanie i finansowanie projektów kulturalnych, czyli: aplikujemy o granty, wypełniamy druki, formularze, czytamy regulaminy, tworzymy budżety i harmonogramy, ewaluujemy” https://evenea.pl/event/843624-7/
Agnieszka Hała „Komunikacja i promocja – skuteczne sposoby autoprezentacji i informowania o własnej działalności i projektach artystycznych. Artysta jako marka – istota budowania wizerunku w mediach” https://evenea.pl/event/843624-8/